Elevers brug af mobiltelefoner, smartwatch og tablets

Vores mål er at:
• Ingen elever føler sig forulempet af andre elevers brug af IT-device i skoletiden.
• Mobiltelefonen/tablet’en inddrages i undervisningen, hvor skolen vurderer, at det er relevant.
• Forældrene har ansvaret, når barnet har mobiltelefon/tablet/smartwatch med i skole.
• Forældrene er opmærksomme på det ansvar, de har, for at følge med i hvordan deres børn anvender mobiltelefonen og smartwatch.
 Regler for brug af mobiltelefon/smartwatch/tablet
• Det er tilladt at medbringe mobiltelefon/tablet/ur på eget ansvar. Skolen dækker ikke bortkomne eller beskadigede devices.
• Mobiltelefon og smartwatch indsamles om morgenen og opbevares aflåst i skoletiden ved mindre andet udtrykkeligt er aftalt med læreren/teamet, eksempelvis i forbindelse med brug i undervisningen.
• Mobiltelefonen/tablet’en må ikke bruges til at fotografere andre elever/lærere uden deres accept.
• Såfremt ovenstående retningslinjer ikke overholdes, kan der blive tale om, at læreren inddrager mobiltelefon/tablet som vil skulle hentes på skolens kontor/hos afdelingslederen ved skoledagens afslutning. Ved gentagne overtrædelser af disse retningslinjer vil mobilen skulle afhentes af en forælder.
• Hvis en mobiltelefon/tablet/smartwatch bliver væk eller beskadiget, har skolen kun en forsikring, som dækker skolens ejendele, derfor skal elevernes medbragte devices være dækket af familiens indboforsikring.

Vedtaget på skolebestyrelsesmøde d. 14/06/16. Revideret 14/06/23