Kokkedal Skoles værdier

Vision På Kokkedal skole danner vi eleverne – fagligt såvel som menneskeligt – så de er forberedt til videre uddannelse og aktivt kan indgå i et mangfoldigt og foranderligt samfund. Mission Kokkedal skole er en fusion (2010) af Egedalsskolen og Holmegårdsskolen og er centralt placeret som et naturligt samlingspunkt i lokalsamfundet, hvor et omfattende stisystem sikrer en tryg vej til og fra skolen. Vi har en alsidig sammensætning af elever, der kommer fra det gamle Kokkedal, de almennyttige boliger og de nyere villakvarterer. Den brede elevsammensætning afspejler mangfoldigheden i lokalsamfundet og i det danske samfund og er med til styrke elevernes evne til senere at kunne samarbejde med mange forskellige mennesker og kulturer i en global verden. Kokkedal skole er det naturlige skolevalg for børnefamilier i lokalområdet. Vi er fagligt ambitiøse og tilgodeser alle elevers undervisningsmæssige behov – med særligt tilrettelagt undervisning for de svageste og talentundervisning for de stærkeste. Vores mål er, at eleverne bliver så fagligt og menneskeligt velfunderede, at de er i stand til at gennemføre en ungdomsuddannelse og vi er stolte af, at Kokkedal Skole er blandt de mest effektive skoler i Danmark målt på evnen til at hæve elevernes faglige niveau.

Ansvar: På Kokkedal Skole tager vi ansvar for hinanden, viser tillid og prioriterer det forpligtende fællesskab. Vi udvikler elevernes kritiske stillingtagen, så de kan indgå i samfundet som selvstændige, demokratiske borgere med selvtillid og tro på eget og andres værd.

Engagement: Vi har vilje og mod til at fastholde et miljø, der er motiverende for alle. Fleksibilitet og nysgerrighed er grundlaget for vores entusiasme og med til, at vi tager ejerskab og forpligter os fagligt og socialt. Vi styrker elevernes evne til at være vedholdende, tage initiativ og involvere sig – i deres eget liv såvel som i samfundet.

Respekt: På Kokkedal Skole ser vi forskellighed og mangfoldighed som en styrke. Vi møder hinanden med tolerance og medmenneskelighed, og gennem nærvær og kommunikation styrker vi elevernes evne til at indgå i ligeværdige relationer.

Professionalisme: Vi giver plads til kreativitet og møder forskellighed med omsorg, handlekraft og tydelighed. Vores læringsmiljø er fagligt ambitiøst og udviklingsorienteret og forbereder eleverne til fremtidens muligheder og udfordringer.

Værdien Engagement.pdf

værdien Ansvar.pdf